Matematika v 6. A, Základní škola a Mateřská škola Albrechtice
Fulltextové vyhledávání
Základní škola a Mateřská škola Albrechtice
Školní 20, 735 43 Albrechtice
Telefonní čísla:
596 428 447
773 240 460
Více informací
Školní 20, 735 43 Albrechtice
Telefonní čísla:
596 428 447
773 240 460
Více informací
V šesté třídě se děti učí poznávat velikost úhlů. Protože se také učíme „moderně“ a v hodinách matematiky se zaměřujeme na inovativní formy výuky, pojali jsme dnešní hodinu podle Komenského výroku "Škola hrou".
Velikost úhlů jsme si procvičili na krásných hrách na počítačích, pobavili jsme se a přitom lecčemu naučili. Byla to zábavná hodina a děti v 6. A byly moc šikovné.
V šestém ročníku je probíráno učivo „povrch kvádru a krychle“. Děti mají velké problémy s převáděním plošných jednotek. Neumějí si představit, proč se násobí vždy dvakrát stejným číslem – sto krát sto apod. I když se učíme definici jednoho metru čtverečního (žáci předpisově opakují, že je to čtverec o straně jednoho metru), zkusili jsme si jej tentokrát sestavit prakticky.
Ve škole jsme vyrobili určitý počet decimetrů čtverečních a podle svého jsme je graficky zpracovali.
V této hodině matematiky jsem už jen přihlížela, jak jde dětem práce od ruky. Museli se dohodnout, jak vlastně bude ten metr čtvereční vypadat, a následně, jak budou malé čtverečky skládat do toho velkého čtverce. Nejprve měli na straně jedenáct čtverečků, ale postupně se domluvili na správném řešení. Pak už jen dolaďovali design svého metru čtverečního. A musím uznat, že se jim to opravdu podařilo.
Práce se nám všem moc líbila, žáci spolupracovali, nehádali se a myslím, že teď už nebudou mít problémy s představou, jak vlastně ten metr čtvereční vypadá.